E-Ticaret Web Sitelerinin Yazılım Altyapısı Nasıl olmalı ?

E Ticaret Sitesi Açmak


Hayatımızda büyük bir yer edinmiş olan web kullanımı artık yalnızca bilgisayarlarla değil telefonlarla da gerçekleşebilmektedir. Böylelikle internetin kullanımı daha da yaygın bir duruma gelmiştir. Sabah işe, okula giderken ya da gezideyken ya bilgisayar ya da telefonları vasıtası ile e-postasını ve banka hesaplarını kontrol eden ya da sosyal hesaplarınızı takip eden kişilerin rakamları her geçen zaman arermakta. Bu örneklerdeki bunun gibi hemen derhal her çeşitli işimizi halledebildiğimiz web üstünden alışveriş etmek da bundan böyle çoğu kullanıcının tercih ettiği bir seçenek biçimine geldi. e-ticaret şekilde adlandırılan ve bu durumun farkında olan site malikleri de bu ticareti canlı tutmak adına sitelerinde yeniliklerei basit kullanıma ya da güncelleştirmelere büyük önem vermeye başlandı. Peki bir e-ticaret sitesinin kullanımını güncel tutmak için sitenin yazılımı konusunda neler yapılabilir? öncelikle web siteyi ziyaret eden kullanıcılara inceleme kolaylığı sağlanmalı ki müşteri sıkılmadan aradığını basitce bulsun. Bu durum herhangi bir satış sitesi için umumi olarak mühim bir şeydir lakin bir e-ticaret sitesinin buna daha çok aşırı önem vermesi lazım gelir. Site sahibi müşterininalmak istediği ürünü müşterinin düşüneceği tarzda düşünmeye çalışıp ziyaretcisinin daha çok aşırı yakıştırdığı kategori altına çok karışık hale getirmeden yerleştirilmelidir. Bu konu hakkında sitede bir yazılım tasarımı hazırlarken müşterilerine anket uygulayıp aldığı veriler aracılığı ile kolay bir dolaşım sistemi kurabilir. Mesela müşterilerin çoğu daha belirli başlıklar altında daha belirli ürünleri dikey kutucuklar altında aramayı önermişlerse bu öneriyi göz ardı etmeyip sitenin yazılımında uygulamak gerekmektedir. Dolaşma kolaylığı sağlanmış olan bir e-ticaret sitesinde önemle dikkat edilmesi gereken bir öteki husus da site içi arama meselesidir. Bazı ziyaretçilerin aradığı alternatifler daha sitenin ana sayfasındaki umumi kategoriler altında olmayabilir. Bu durum da ziyaretçinin aradığı ürünü bulamadığında öteki sitelere yönelmesine yol açabilir. Bunun önüne geçmek için sitedeki ürün katagorilerinin bulunduğu kutucukların sol ya da sağ alt köşelerine filitreleme özelliği eklense iyi olur. Mesela bir bluz arayan müşteriye arama daraltma butonunda gövde ve renk seçenekleri eklenebilinir. e-ticaret sitelerinin birbirinden farklılışabildiği bir diğer konu da site ödeme katagörileridir. Bir sitede ödeme katagorisi ne kadar uzun ve karışık olursa o ürünün satılma oranı o kadar düşük olmaktadır. Müşteriler zaten elle tutamadığı bir ürünü almakta bazan zaman kararsız kaldığından bu tarz karmaşık ödeme yolları müşterinin üründen pratik olarak vazgeçmesine neden olabilir. Bunun önüne geçmek için daha kolay ödeme basamakları oluşturulmalıdır. Sitedeki müşterilerin takibi de tıpkı sürede düzenli olarak yapılmalıdır. Bu takipler sonunda hangi müşterinin siteyi daha çok aşırı kullandığı tetkik edilip o müşteriye hususi kampanyalar sunulabilir. Bu da o müşterinin kendini özel hissedip siteye olan sadakatini güçlendirmede etkili olabilmekte. Bu konu hakkında e-posta kullanımını müşteriyi belirli yıllarda bilgilendirebilme adına yönlendirici bu bağı daha da sağlamlaştırabilirsiniz. Lakin bunu yaparken yoğun yoğun e-posta göndererek ters bir tesir yaratmaktan kaçınılmalıdır.

Advertisements